Psykosocial arbetsmiljöenkät genomförs vid Kundcenter Gävle, Försäkringskassan

Närmare 220 anställda har fått info-brev och inloggningsuppgifter för att besvara en enkät framarbetad av PREVENT. Ytterligare granskning görs av organisationen av arbetet, t ex hur stor arbetsbelastningen egentligen är för de anställda i form av inkommande telefonsamtal.

– Kundcenter har inte något mål eller uppföljning för det, menar controller Kent Spjut vid Försäkringskassan.

 

Ytterligare info

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/massavhopp-fran-forsakringskassan-i-gavle?_ga=1.46748386.475916028.1435762523

http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/forsakringskassan-i-gavle-drabbat-av-massavhopp

http://www.arbetarbladet.se/opinion/ledare/forsakringskassan-den-sjuka-arbetsplatsen

En reaktion på “Psykosocial arbetsmiljöenkät genomförs vid Kundcenter Gävle, Försäkringskassan

  1. admin Inläggsförfattare

    Svaren kommer in i jämn takt. Jag ber alla inbjudna att svara så att undersökningen blir så bra som möjligt.

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *